avatar
Untitled

Guest 84 27th Apr, 2024

MARKUP 1.36 KB
                                           
                         DATA1 segment
X DW 0 ; zmienna przechowująca wsp. X
Y DW 0 ; zmienna przechowująca wsp. Y
kolor DB 0 ; rezerwujemy 1 bajt na
DATA1 ends
CODE1 segment
ASSUME cs:CODE1, ds:DATA1, ss:STOS1
START:
;inicjalizacja stosu
mov ax,seg STOS1
mov ss,ax
mov sp,offset top
; przelaczenie karty w graficzny tryb 13h
mov ah,00h ; do AH numer funkcji przerwania 10h
mov al,13h ; do AL numer włączanego trybu
int 10h ; włączamy tryb graficzny 13h
; - oczekiwanie na naciśnięcie dowolnego klawisza
mov ax,0 ; funkcja 00 przerwania 16h czeka na klawisz
int 16h ; przerwanie obsługujące klawiaturę
; ustalamy wsp. punktu i jego kolor…
 mov X,160
 mov Y,100
 mov kolor,12
;obliczamy odpowiedni adres w pamieci obrazu
mov AX,0A000h
mov ES,AX ; do ES segment pamieci ekranu
mov AX, Y
mov DX,320
mul DX
mov dx,X
add ax,dx
mov di,ax
mov AL,kolor ; do AL=kolor
mov ES:[DI],AL ; zapalamy punkt w pamieci obrazu;
; znow oczekiwanie na naciśnięcie dowolnego klawisza
mov ax,0
int 16h
; powrot do trybu tekstowego
mov ah,00h ; do AH numer funkcji przerwania 10h
mov al,03h ; do AL numer włączanego trybu
int 10h ; 03 oznacza tryb tekstowy
; zakończenie programu
mov ax,4c00h ; wywolaniem funkcji 4ch przerwania INT 21h
int 21h ;kończymy program
CODE1 ends
STOS1 segment STACK
dw 256 dup(?)
top dw ?
STOS1 ends
END START
                      
                                       
To share this paste please copy this url and send to your friends
RAW Paste Data
Recent Pastes
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Wykorzystywanie plików Cookie
Jak wyłączyć cookies?
ROZUMIEM