Szanowni Koleżanki, szanowni Koledzy, W związku ze zmianami organizacyjnymi prowadzącymi do zwiększenia efektywności ekonomicznej funkcjonowania firmy Elzab oraz dostosowania się naszego przedsiębiorstwa do zmieniającego się otoczenia rynkowego, czuję się w obowiązku przekazać Wam poniższe informacje. Wiem, że bacznie obserwujecie następujące po sobie zmiany oraz doniesienia dotyczące firmy Elzab S.A. i z pewnością nie uszły Waszej uwadze ostatnie raporty giełdowe: 1. Elzab S.A. nr 8/2022 z dn. 1 czerwca 2022, nr 15/2022 z dn. 1 sierpnia 2022 2. COMP nr 29/2022 z 29 lipca 2022 Oba wymienione raporty giełdowe między innymi zawierają informacje o podjętym zakresie działań restrukturyzacyjnych, którymi objęliśmy naszą Spółkę. Celem realizowanej restrukturyzacji jest przede wszystkim obniżenie poziomu kosztów stałych przy zachowaniu pełnej dostępności urządzeń a także części potrzebnych do serwisowania urządzeń już zainstalowanych u klientów końcowych. Optymalizacja strony kosztowej umożliwi nam lepsze funkcjonowanie z korzyścią dla Elzab S.A., naszej Sieci Partnerskiej oraz Akcjonariuszy. W nowoczesnej gospodarce produkcja sprzętu oraz dostarczanie usług dodatkowych nie wymaga posiadania nieruchomości. Firmy takie jak Google, Nike czy nawet dobrze nam znany Comp nie są lub są w znikomym stopniu właścicielami nieruchomości, w których prowadzą swoją działalność zarówno produkcyjną, jeśli nie jest zlecona na zewnątrz, jak i administracyjno-biurową. Brak własności nieruchomości nie powoduje, że firmy te się nie rozwijają. Co więcej są w stanie szybko dostosowywać do zmieniających się okoliczności i to właśnie elastyczność w zarządzaniu majątkiem jest dla nas bardzo ważna. Biorąc pod uwagę dostępne w naszym najbliższym otoczeniu moce produkcyjne oraz wymagającą sytuację rynkową koniecznym wydaje się ruch prowadzący do przeniesienia produkcji urządzeń i skonsolidowania procesów produkcyjnych oraz około produkcyjnych w jednym miejscu. Produkcja urządzeń fiskalnych marki ELZAB będzie realizowana na zewnątrz a proces optymalizacji powinien zakończyć do końca grudnia 2022r. Zlecenie produkcji pierwszej partii kas i drukarek u kooperanta zewnętrznego jest już na etapie realizacji. Podkreślam, że takie podejście przyniesie obniżenie kosztów produkcji, kosztów logistyki i zaopatrzenia oraz pozostałych kosztów administracyjno-biurowych. Tym samy zwiększymy naszą rentowność i spowodujemy, że Elzab S.A. będzie dalej z powodzeniem rozwijał działalność także w nowych dla nas obszarach. Chodzi przede wszystkim o odpłatne usługi świadczone w ramach portalu mojakasa.online w modelu abonamentowym oraz produkty i usługi związane z elektromobilnością. Na pewno wiecie, że nieruchomości należące do Elzab S.A. to trzy duże budynki, w tym dwie hale produkcyjne. Łącznie jest to prawie 15 tysięcy metrów kwadratowych (tj. półtora hektara) pomieszczeń, co wiąże się z wymiernymi kosztami utrzymania tychże. W związku z wyżej wymienionymi powodami rozpoczęliśmy, m.in. poprzez ogłoszenie prasowe, poszukiwanie nabywców na nasze zabrzańskie nieruchomości. Wszystkie obiekty są wystawione na sprzedaż, co nie oznacza, że wraz z transakcją sprzedaży nieruchomości zmieni się siedziba firmy. Rezygnując z produkcji własnej, możemy uwolnić kapitał a uzyskane w ten sposób środki przeznaczyć na umocnienie naszej marki poprzez dalszy rozwój produktów i usług. Podtrzymuję informację, że urządzenia marki ELZAB są i będą w dalszym ciągu dostępne, bez względu na miejsce ich produkcji. Ponadto podkreślam, że stale kładziemy nacisk na rozwój naszych produktów i usług. Świadczy o tym również, to że w ostatnim czasie nasz flagowy produkt, tj. kasa fiskalna K10 online uzyskała homologację na Węgrzech oraz w Kenii. W obu tych krajach produkt został dobrze przyjęty i spodziewamy się wzrostu sprzedaży. Warto też wspomnieć o wkrótce nadchodzących zmianach funkcjonalnych związanych kasą fiskalną K10 online. Przede wszystkim chodzi o wprowadzanie funkcji eParagonu oraz umożliwienie przyjmowania płatności BLIKiem bezpośrednio na kasie. Ponadto, zgodnie z deklaracjami zawartymi w raportach giełdowych, rozwijamy obszar usług przeznaczonych dla klientów korzystających z kas marki Elzab. Zachęcam do uważnego obserwowania wprowadzanych zmian oraz do zapoznania się z już dostępnymi usługami w ramach portalu mojakasa.online. Jestem przekonany, że oferta usługowa Elzab S.A. uzupełnia oczekiwania detalistów a dla nas oraz dla naszych Dealerów może stanowić dodatkowe źródło przychodów w tych wymagających czasach. Zdaję sobie sprawę z chwilowej niedostępności niektórych pozycji asortymentowych. Braki te są przede wszystkim pochodną zawirowań w globalnych łańcuchach dostaw wynikających ze skokowego zapotrzebowania na komponenty po wybuchu epidemii. Specjaliści są zdania, że globalne problemy z dostępnością mogą w niektórych przypadkach utrzymywać się jeszcze w kolejnych latach. Niemniej zespół odpowiedzialny za zakupy i zaopatrzenie na bieżąco monitoruje sytuację i podejmuje wszelkie możliwe działania, aby zmniejszyć dotkliwość braków. Pomimo okresowych perturbacji zapewniam, że posiadamy na magazynach urządzenia fiskalne w liczbie wystarczającej na prowadzenie sprzedaży. Szanowni, na koniec chciałbym się zwrócić do Was z serdeczną prośbą o dystans i ostrożność w stosunku do opinii pojawiających się w nieautoryzowanych obszarach przestrzeni medialnej. Jedyne rzetelne i wiarygodne źródło informacji pozostaje w Elzab S.A. Wszelkiego rodzaju prywatne opinie umieszczane na forach internetowych nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości i proszę, aby nie dawać im wiary. Zachęcam także, aby informacje budzące niepokój weryfikować w Elzab S.A. Elzab to silna i znana marka z perspektywą na silny wzrost i dołożę wszelkich starań, aby ta perspektywa została zmaterializowana. Pozostając do Waszej dyspozycji oraz składając wyraz szacunku Bartosz Panek Prezes Zarządu