1.1
class punkt {
public:
int x,y;
punkt() {
x = 0;
y = 0;
}
punkt(int x, int y){
this->x = x;
this->y = y;
}
};
1.2
class figura {
int ile_punktow;
punkt tablica[100];
public:
figura(punkt, punkt);
};
figura::figura(punkt pierwszy, punkt drugi) {
ile_punktow = 2;
tablica[1] = pierwszy;
tablica[2] = drugi;
cout << "to jest odcinek z poczatkiem o wspolrzednych: " << tablica[1].x << ", " << tablica[1].y << " oraz koncem o wspolrzednych: " << tablica[2].x << ", " << tablica[2].y <<endl;
}
int main() {
punkt p1(2,5), p2(4,6); //p3(5,9)
figura taka(p1, p2);
return 0;
}
1.3
class figura {
int ile_punktow;
punkt tablica[100];
public:
figura(punkt, punkt, punkt);
};
figura::figura(punkt pierwszy, punkt drugi, punkt trzeci) {
ile_punktow = 2;
tablica[1] = pierwszy;
tablica[2] = drugi;
tablica[3] = trzeci;
cout << "to jest trojkat z wierzcholkami o wspolrzednych: (" << tablica[1].x << "," << tablica[1].y << "), (" << tablica[2].x << "," << tablica[2].y << "), (" << tablica[3].x << "," << tablica[3].y << ")" << endl;
}
int main() {
punkt p1(2,5), p2(4,6), p3(5,9);
figura trojkat(p1, p2, p3);
return 0;
1.4
class figura {
int ile_punktow;
punkt tablica[100];
public:
figura(punkt, punkt);
figura(punkt, punkt, punkt);
};
figura::figura(punkt pierwszy, punkt drugi) {
ile_punktow = 2;
tablica[1] = pierwszy;
tablica[2] = drugi;
cout << "to jest odcinek z poczatkiem o wspolrzednych: " << tablica[1].x << ", " << tablica[1].y << " oraz koncem o wspolrzednych: " << tablica[2].x << ", " << tablica[2].y <<endl;
}
figura::figura(punkt pierwszy, punkt drugi, punkt trzeci) {
ile_punktow = 3;
tablica[1] = pierwszy;
tablica[2] = drugi;
tablica[3] = trzeci;
cout << "to jest trojkat z wierzcholkami o wspolrzednych: (" << tablica[1].x << "," << tablica[1].y << "), (" << tablica[2].x << "," << tablica[2].y << "), (" << tablica[3].x << "," << tablica[3].y << ")" << endl;
}
int main() {
punkt p1(2,5), p2(4,6), p3(5,9);
figura trojkat(p1, p2, p3);
figura odcinek(p1,p2);
return 0;
}
2.1 Wywoływany są współrzędne podane w wywołaniu punktu p1.
2.4 Zostaje wypisana dana klasa w zależności od ilości przekazanych jej parametrów (Pierwszy - dwa punkty, wyświetla się odcinek; Drugi - trzy punkty, wyświetla się trójkąt)
Cały kod:
#include <iostream>
using namespace std;
class punkt {
public:
int x,y;
punkt() {
x = 0;
y = 0;
}
punkt(int x, int y){
this->x = x;
this->y = y;
}
};
class figura {
int ile_punktow;
punkt tablica[100];
public:
figura(punkt, punkt);
figura(punkt, punkt, punkt);
};
figura::figura(punkt pierwszy, punkt drugi) {
ile_punktow = 2;
tablica[1] = pierwszy;
tablica[2] = drugi;
cout << "to jest odcinek z poczatkiem o wspolrzednych: " << tablica[1].x << ", " << tablica[1].y << " oraz koncem o wspolrzednych: " << tablica[2].x << ", " << tablica[2].y <<endl;
}
figura::figura(punkt pierwszy, punkt drugi, punkt trzeci) {
ile_punktow = 3;
tablica[1] = pierwszy;
tablica[2] = drugi;
tablica[3] = trzeci;
cout << "to jest trojkat z wierzcholkami o wspolrzednych: (" << tablica[1].x << "," << tablica[1].y << "), (" << tablica[2].x << "," << tablica[2].y << "), (" << tablica[3].x << "," << tablica[3].y << ")" << endl;
}
int main() {
punkt p1(2,5), p2(4,6), p3(5,9);
figura trojkat(p1, p2, p3);
figura odcinek(p1,p2);
return 0;
}
Paste Hosted With By Wklejamy.pl