avatar
Untitled

Guest 231 3rd Dec, 2022

MARKUP 1.74 KB
                                           
                         1.1

class jasnosc{
public:
int piksele;
int zakres(int piksele){
if(piksele<0) return 0;
else if(piksele>255) return 255;
else return piksele;
}
jasnosc(int piksele){
this->piksele = zakres(piksele);
}

};

1.2

int operator + (const jasnosc & cos){
if((this->piksele + cos.piksele)<0) return 0;
else if((this->piksele + cos.piksele)>255) return 255;
else return (this->piksele + cos.piksele);
}

1.3

int main() {
piksele a(100), b(100);
cout << "wynik dodawania nasycenia: " << a+b << endl;
return 0;
}



1.4

int x = 250;
int y = 6;
int wynik = x+y;
cout << "wynik klasycznego dodawania " << x << " + " << y << " = " << wynik << endl;
return 0;

2.3

Tworzymy dwa obiekty, "a" oraz "b", następnie w konstruktorze przypisujemy im wartość podaną (ograniczamy zakres funkcją zakres()) w programie. Następnie wykonujemy działanie dodawania oraz następuję przeciążenie operatora- W przeciążeniu sprawdzana jest wartość dodawania dwóch obiektów, jeśli wartość jest niższa niż 0, zwracana jest wartość 0; jeśli wartość jest większa niż 255, zwracana jest wartość 255, natomiast jeśli wynik mieści się w przedziale 0-255, zwracany jest dany wynik.

student@ubuntu:~/Lab6$ ./zadanie2
wynik dodawania nasycenia: 200

2.4

Wykonują się te same działania z punktu nr.3, natomiast dodajemy w sposób klasyczny dwie stałe zmienne x oraz y, a następnie wypisujemy wynik działania.

student@ubuntu:~/Lab6$ ./zadanie2
wynik dodawania nasycenia: 200
wynik klasycznego dodawania 250 + 6 = 256
                      
                                       
To share this paste please copy this url and send to your friends
RAW Paste Data
Recent Pastes
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Wykorzystywanie plików Cookie
Jak wyłączyć cookies?
ROZUMIEM