Untitled
Guest 163 21st Mar, 2023
#include <iostream>
using namespace std;
#pragma once
class Macierz
{
int macierz[4][3];
int macierzT[3][4];
int wektor1[10];
int wektor2[15];
int min;
int max;
int x;
public:
unsigned int i;
unsigned int j;
void macierz_z_polecenia();
void macierz_wprowadzona();
void wektor_z_polecenia_01();
void wektor_z_polecenia_02();
void wektor_wprowadzony_01();
void wektor_wprowadzony_02();
~Macierz();
};
void Macierz::macierz_z_polecenia()
{
macierz[0][0] = { 5 };
macierz[0][1] = { 2 };
macierz[0][2] = { 3 };
macierz[1][0] = { 4 };
macierz[1][1] = { 1 };
macierz[1][2] = { 6 };
macierz[2][0] = { 7 };
macierz[2][1] = { 8 };
macierz[2][2] = { 9 };
macierz[3][0] = { 10 };
macierz[3][1] = { 11 };
macierz[3][2] = { 34 };
cout << "Macierz pierwotna do transpozycji" << endl;
for (i = 0; i < 4; i++)
{
for (j = 0; j < 3; j++)
{
cout << macierz[i][j];
cout << "\t";
}
cout << endl;
}
cout << endl << endl;
cout << "Macierz transponowana: " << endl; //wypisanie macierzyT (macierzy transponowanej)
for (j = 0; j < 3; j++)
{
for (i = 0; i < 4; i++)
{
macierzT[j][i] = macierz[i][j];
cout << macierzT[j][i];
cout << "\t";
}
cout << endl;
}
}
void Macierz::macierz_wprowadzona()
{
cout << "Wprowadz macierz pierwotna do transpozycji:\n" << endl;
for (i = 0; i < 4; i++)
{
for (j = 0; j < 3; j++)
{
cin >> macierz[i][j];
}
cout << endl;
}
cout << endl << endl;
cout << "Macierz pierwotna do transpozycji" << endl;
for (i = 0; i < 4; i++)
{
for (j = 0; j < 3; j++)
{
cout << macierz[i][j];
cout << "\t";
}
cout << endl;
}
cout << endl << endl;
cout << "Macierz transponowana: " << endl; //wypisanie macierzyT (macierzy transponowanej)
for (j = 0; j < 3; j++)
{
for (i = 0; i < 4; i++)
{
macierzT[j][i] = macierz[i][j];
cout << macierzT[j][i];
cout << "\t";
}
cout << endl;
}
}
void Macierz::wektor_z_polecenia_01()
{
wektor1[0] = { 3 };
wektor1[1] = { 7 };
wektor1[2] = { -2 };
wektor1[3] = { -3 };
wektor1[4] = { 1 };
wektor1[5] = { 8 };
wektor1[6] = { 2 };
wektor1[7] = { 3 };
wektor1[8] = { -5 };
wektor1[9] = { 0 };
cout << "Wektor 1 wynosi: " << endl;
for (j = 0; j < 10; j++)
{
cout << wektor1[j];
cout << " , ";
}
min = wektor1[0];
for (int i = 1; i < 10; i++)
{
if (min > wektor1[i])
min = wektor1[i];
}
cout << endl << endl;
cout << "Najmniejsza wczytana liczba wektora 1 to: " << min << endl;
cout << "Jego pozycja to: ";
for (i = 0; i < 10; i++)
{
if (wektor1[i] == min)
{
cout << i + 1 << " , ";
}
}
cout << endl;
max = wektor1[0];
for (int i = 1; i < 10; i++)
{
if (max < wektor1[i])
max = wektor1[i];
}
cout << endl << endl;
cout << "Najwieksza wczytana liczba wektora 1 to: " << max << endl;
cout << "Jego pozycja to: ";
for (i = 0; i < 10; i++)
{
if (wektor1[i] == max)
{
cout << i + 1 << " , ";
}
}
}
void Macierz::wektor_z_polecenia_02()
{
wektor1[0] = { 3 };
wektor1[1] = { 7 };
wektor1[2] = { -2 };
wektor1[3] = { -3 };
wektor1[4] = { 1 };
wektor1[5] = { 8 };
wektor1[6] = { 2 };
wektor1[7] = { 3 };
wektor1[8] = { -5 };
wektor1[9] = { 0 };
cout << "Wektor 1 wynosi: " << endl;
for (j = 0; j < 10; j++)
{
cout << wektor1[j];
cout << " , ";
}
cout << endl << endl;
cout << "Wprowadz szukana wartosc: " << endl;
cin >> x;
cout << "Wartosc liczby: " << x << endl;
cout << "Jej pozycja to: " << endl;
for (i = 0; i < 10; i++)
{
if (wektor1[i] == x)
{
cout << i + 1 << " , ";
}
}
cout << endl << endl;
}
void Macierz::wektor_wprowadzony_01()
{
cout << endl;
cout << "Wprowadz elementy do wektora2: " << endl;
for (j = 0; j < 15; j++)
{
cin >> wektor2[j];
}
cout << "Wektor 2 wynosi: " << endl;
for (j = 0; j < 15; j++)
{
cout << wektor2[j];
cout << " , ";
}
min = wektor2[0];
for (int i = 1; i < 10; i++)
{
if (min > wektor2[i])
min = wektor2[i];
}
cout << endl << endl;
cout << "Najmniejsza wczytana liczba wektora 1 to: " << min << endl;
cout << "Jego pozycja to: ";
for (i = 0; i < 15; i++)
{
if (wektor2[i] == min)
{
cout << i + 1 << " , ";
}
}
cout << endl;
max = wektor2[0];
for (int i = 1; i < 15; i++)
{
if (max < wektor2[i])
max = wektor2[i];
}
cout << endl << endl;
cout << "Najwieksza wczytana liczba wektora 2 to: " << max << endl;
cout << "Jego pozycja to: ";
for (i = 0; i < 15; i++)
{
if (wektor2[i] == max)
{
cout << i + 1 << " , ";
}
}
}
void Macierz::wektor_wprowadzony_02()
{
cout << endl;
cout << "Wprowadz elementy do wektora2: " << endl;
for (j = 0; j < 15; j++)
{
cin >> wektor2[j];
}
cout << "Wektor 2 wynosi: " << endl;
for (j = 0; j < 15; j++) //drukowanie wektora1
{
cout << wektor2[j];
cout << " , ";
}
cout << endl << endl;
cout << "Wprowadz szukana wartosc: " << endl;
cin >> x;
cout << "Wartosc liczby: " << x << endl;
cout << "Jej pozycja to: " << endl;
for (i = 0; i < 15; i++)
{
if (wektor2[i] == x)
{
cout << i + 1 << " , ";
}
}
cout << endl << endl;
}
Macierz::~Macierz()
{
}
int main()
{
unsigned int d; //zmienna wyboru
Macierz* macierz_polecenie;
macierz_polecenie = new Macierz();
Macierz* macierz_wprowadzona;
macierz_wprowadzona = new Macierz();
Macierz* wektor_polecenie;
wektor_polecenie = new Macierz();
Macierz* wektor_wprowadzany;
wektor_wprowadzany = new Macierz();
poczatek:
cout << "Co Cie interesuje?\n1. Macierz z polecenia\n2. Macierz wprowadzona\n3. Wektor z polecenia max min\n4. wektor z polecenia szuk\n5. Wektor wprowadzony max min\n6. Wektor wprowadzony szuk\n7. Wyjscie" << endl;
cin >> d;
switch (d)
{
case 1: (*macierz_polecenie).macierz_z_polecenia();
goto poczatek;
case 2: (*macierz_wprowadzona).macierz_wprowadzona();
goto poczatek;
case 3: (*wektor_polecenie).wektor_z_polecenia_01();
goto poczatek;
case 4: (*wektor_polecenie).wektor_z_polecenia_02();
goto poczatek;
case 5: (*wektor_wprowadzany).wektor_wprowadzony_01();
goto poczatek;
case 6: (*wektor_wprowadzany).wektor_wprowadzony_02();
goto poczatek;
case 7: break;
default: goto poczatek;
}
(*macierz_polecenie).~Macierz();
(*macierz_wprowadzona).~Macierz();
(*wektor_polecenie).~Macierz();
(*wektor_wprowadzany).~Macierz();
system("pause");
return 0;
}
To share this paste please copy this url and send to your friends
RAW Paste Data